Andra skolveckan!




Är nu inne på min andra skolvecka! Har väl blivit lite trött på´t men det är fortfarande lite kul!
ja just det! Jag har ju blivit "pluggis". Än så länge har det gått jätte bra. Alla läxor görs i tid och jag hänger med bra på lektionerna! Men man får ju kämpa om man siktar så högt som jag!

Satt och snackade med "låtsasmorsan" i helgen. Vi snackade framförallt om varför jag mår så himla dåligt så fort jag börjar skolan. Jag trivs ju trots allt jätte bra där, och jag har underbara vänner och lärarna är bland dom bästa! Så varför detta illamåene varje morgon, och varför denna dunkande huvudvärk varje eftermiddag?
Prestationsångest? Stressad? Sömnbrist?
Skulle kunna rabbla upp mängder med olika möjliga anledningar. Så vad gör man åt det? Vill ju inte ha lika hög frånvaro som förra läsåret. Det fanns ju dock ett större skäl till att jag var hemma så mycket som jag var då.

Nog tjatat om det. Idag tog vi klassfoto. Dålig hårdag? Oh yes! Självklart!
Skulle väl vara okej om det bara hade varit våran skola som har tillgång till våran skolkatalog. Men tanken på att varenda ungdom i hela Motala faktiskt skulle kunna se kortet så blir man ju lite orolig. Inte för att jag tror att det är så många som bryr sig om att jag står i ett hörn och surar, men dom få som kollar kommer ju få sig ett gott skratt!

Har tjatat nog för idag! Ses!

Kommentarer
Postat av: Linda

haha okej, lycka till=)

2008-08-25 @ 22:54:23
URL: http://sweetkay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0